Algemene Voorwaarden

Artikel 1. Algemeen

Door onze website te bezoeken en/of iets bij ons te kopen, maak je gebruik van onze diensten en ga je akkoord met de volgende algemene voorwaarden ("voorwaarden"), inclusief eventuele aanvullende voorwaarden en beleidsregels die hierin zijn opgenomen. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle gebruikers van de website, zonder beperking. Ze zijn van toepassing op het gebruik van de website van Huis De Waele, op alle aanbiedingen van Huis De Waele (via de website of via de winkel), en op alle overeenkomsten gesloten met Huis De Waele. De klant verklaart dat hij vóór het sluiten van enige overeenkomst met Huis De Waele kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden zoals gepubliceerd op de website www.huisdewaele.be en verklaart uitdrukkelijk deze te aanvaarden. Deze verklaring van kennisneming en aanvaarding wordt gedaan door de "internetklant" door middel van een elektronische bevestiging en door de 'niet-internetklant' vanaf het moment van instemming met het aanbod en de daaropvolgende betaling (of vooruitbetaling) van het overeengekomen bedrag. Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen in geschreven vorm door ons, worden er geen afwijkingen van deze voorwaarden aanvaard. Alle clausules die niet vatbaar waren voor afwijking blijven volledig van kracht. Lees deze voorwaarden zorgvuldig door voordat u onze website bezoekt of gebruikt. U kunt de meest actuele versie van de voorwaarden op elk moment op de website raadplegen. Wij behouden ons het recht voor om op elk moment een deel van deze voorwaarden te updaten, te wijzigen of te vervangen door updates en/of wijzigingen op onze website te plaatsen.

Artikel 2. Wijzigingen van diensten en prijzen

Prijzen voor onze producten kunnen zonder enige kennisgeving worden gewijzigd. We behouden ons het recht voor om op elk moment de dienst (of een deel daarvan) te wijzigen of stop te zetten zonder voorafgaande kennisgeving. Wij zijn niet aansprakelijk jegens u of een derde partij voor enige wijziging, prijswijziging, opschorting of stopzetting van de dienst. Bepaalde producten of diensten zijn mogelijk uitsluitend online beschikbaar via de website. Deze producten of diensten kunnen beperkte hoeveelheden hebben en zijn alleen onderworpen aan retournering of omruiling volgens ons retourbeleid. Alle beschrijvingen van producten of prijzen van producten kunnen op elk moment zonder kennisgeving worden gewijzigd, naar ons eigen goeddunken. We hebben ons best gedaan om de kleuren en afbeeldingen van onze producten die in de winkel verschijnen zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. We kunnen niet garanderen dat de weergave van elke kleur op uw computerscherm nauwkeurig zal zijn. We behouden ons het recht voor om op elk moment de verkoop van een product te staken.

Artikel 3. Productietijd

De productietijd bedraagt meestal 4 weken, tenzij anders aangegeven of onderling afgesproken. In geval van vertraging wordt de klant op de hoogte gesteld. Alle andere items op voorraad zijn direct beschikbaar voor aankoop. In geval van optionele aanpassingen (ringmaat, gravure) wordt uw item binnen 14 werkdagen geleverd.

Artikel 4. Verzending

We raden altijd aan om uw bestelling op te halen in het atelier van Huis De Waele: Stationsstraat 12, 9230 Wetteren.
Onze producten worden geleverd via Mikropakket of privékoerier, de verzendkosten hiervoor bedragen €20,00. Leveringen gebeuren op het leveringsadres gespecificeerd door de klant in zijn bestelling.

Het risico van beschadiging, verlies of diefstal valt ten laste van de leverancier tot op het ogenblik van levering van de goederen aan de klant, op dat ogenblik gaat het risico over op de klant.

De levertermijn bedraagt maximaal 3 weken tenzij anders overeengekomen. Indien de levertermijn langer is, wordt dit zo snel als mogelijk meegedeeld aan de klant. In geen enkel geval heeft de klant recht op schadevergoeding noch terugbetaling voor het overschrijden van de leveringstermijn.

Artikel 5. Maatwerk

Bij overeenstemming over een ontwerp en de bijbehorende prijsopgave plaatst de klant zijn bestelling door 50% van het totaalbedrag te betalen. De resterende 50% moet worden betaald bij afhalen of voor verzending.

Artikel 6. Eigendomsvoorbehoud

Onverminderd de levering zal de overdracht van eigendom van het gekochte product alleen plaatsvinden na betaling van de aankoopprijs, inclusief alle verschuldigde kosten, heffingen, belastingen en rente.

Artikel 7. Annuleren van een transactie

Door het plaatsen van de bestelling op www.huisdewaele.be, bevestigt de klant de bestelling. De leverancier start dan met de verwerking van de bestelling. Annuleringen zijn mogelijk, en dienen binnen de 24 uur na de bestelling gemeld te worden via info@juwelendewaele.be met vermelding van uw bestelnummer.

Artikel 8. Retourbeleid

Op maat gemaakte items kunnen niet worden geretourneerd, evenmin als items met optionele aanpassingen (bijv. persoonlijke gravure of ringmaat).

Aangezien de leverancier werkt met gepersonaliseerde goederen kan er op geen enkel moment aanspraak gemaakt worden op een terugneming en terugbetaling van de aangeschafte producten.

Artikel 9. Productgaranties en verantwoordelijkheden; aansprakelijkheidsbeperking

Huis De Waele hanteert - met betrekking tot de levering van het product - de wettelijke minimale garantieperiode van twee jaar in geval van non-conformiteit met de bestelling. Dit betekent dat gebreken of defecten aan het product tot twee jaar na de levering kosteloos worden gerepareerd, indien mogelijk.

Garantie kan niet aangesproken worden in de volgende gevallen:

Onjuist of ongegrond gebruik van het product.

Wijziging en reparatie van het product zonder toestemming van Huis De Waele.

Als de – volledig of gedeeltelijke - gebreken opzettelijk zijn veroorzaakt, of door ernstige nalatigheid, onjuiste zorg, of gebrek aan onderhoud.

In geval van verlies van één edelsteen (diamant of andere) of meerdere stenen, tenzij een interne analyse aantoont dat het verlies het gevolg was van een fabricagefout.

Als de originele factuur en certificaten niet kunnen worden geleverd, zijn gewijzigd of onleesbaar zijn.

In bovengenoemde gevallen worden herstelkosten in rekening gebracht bij de klant en kan Huis De Waele op geen enkele manier aansprakelijk worden gesteld.

Houd er rekening mee dat als een andere juwelier werkzaamheden uitvoert aan een van onze stukken, inclusief het aanpassen van de maat of reparaties, deze garantie wordt tenietgedaan.

We raden sterk aan om voor reparaties en aanpassingen naar ons terug te keren. We nemen geen verantwoordelijkheid voor reparaties of aanpassingen uitgevoerd door andere juweliers.

Een (1) ringmaat aanpassing is kosteloos binnen 6 maanden na aankoop.

Zorg goed voor uw sieraden.

Huis De Waele raad aan de steenzettingen jaarlijks te laten controleren, door Huis De Waele. Alleen onder deze voorwaarde kunnen verloren stenen worden vervangen. In geval van ernstige schade aan de steenzetting wordt de verloren steen vervangen op kosten van de klant.

Klanten zijn verantwoordelijk voor de verzendkosten van retourzendingen en aansprakelijk voor schade, verlies of diefstal tijdens het transport of de reparatie.

Artikel 10. Klachtenprocedure

Huis De Waele is altijd toegankelijk voor vragen, klachten en/of opmerkingen. Ze kan telefonisch worden bereikt op +32 2 461 02 95 of per e-mail op info@huisdewaele.com. Klachten worden zo snel mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen, beantwoord. Als een klacht een langere verwerkingstijd vereist, ontvangt de klant binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer de klant een meer uitgebreid antwoord kan verwachten. In het geval van een klacht dient de klant Huis De Waele alle noodzakelijke informatie en bewijsstukken te verschaffen.

Artikel 11. Privacybeleid

Door gebruik te maken van www.huisdewaele.be stemt de klant in met het verzamelen van en het gebruik door de leverancier van bepaalde persoonlijke gegevens.De door de klant ingevoerde persoonlijke gegevens zullen worden opgenomen in de bestanden van de leverancier.

De klant heeft steeds het recht om zijn/haar gegevens in te kijken, fouten te verbeteren of uw gegevens te verwijderen uit ons bestand. De klant kan daarvoor steeds terecht bij de leverancier via e-mail op info@juwelendewaele.be

De leverancier maakt de persoonsgegevens nooit over aan derden.

Als er iets onduidelijk is, voel je vrij om Huis De Waele te contacteren